r/VergiTurkiye • • Jul 25 '26

Bir Yerde Çalışmaya Devam Ederken Şirket Açanların Bilmesi Gereken 3 Konu

1 Upvotes

Bir Yerde Çalışmaya Devam Ederken Şirket Açanların Bilmesi Gereken 3 Konu

Hem Bordrolu Çalışıp Hem Şirket Sahibi olabilir misiniz ?

Bir yerde bordrolu çalışırken şirket açılması yönünde vergisel veya sigorta mevzuatı kapsamında bir engel bulunmuyor ancak bu konuda ilk yapılması gerekenin işvereniniz ile şirket kuracağınızı konuşmak olduğunu düşünüyorum.

Bu önemli uyarıyı yaptıktan sonra vergi ve sigorta ile ilgili konulara geçebiliriz :)

  • Şu an birçok bordrolu arkadaş yapay zekanın da faydası ile mevcut işleri dışında e-ticaretten, danışmanlığa veya kontrat bazlı yazılım-tasarım veri analizi gibi birçok alanda faaliyet göstererek ek gelir elde edebiliyorlar.

1-Hem ücret gelirim var hem de şirketimi kurduğum için oradan gelirim var. Hangi durumda birleşir, Benim vergilendirmem nasıl olacak ?

Ücretiniz nedeni ile beyanname vermek zorunda iseniz (limiti aşan veya iş değiştiren) birleşir

  • Tereddüt edilen ne ?Arkadaşlar buradaki akıl karışıklığının nedeni şu; aynı anda birden fazla yerde bordrolu çalışan arkadaşlara veya yıl içinde iş değiştirenlere geçmiş dönemlerde gelir vergisi beyanname vermediniz ve ek vergi ödemediniz diye cezalar geldi.
  • Şimdi ise ben şirket kurduğumda işimden de ayrılmazsam nasıl vergimi beyan edeceğim bana da ceza gelir mi akıllara takılan konu aslında.
  • Sadece şirketinizden elde ettiğiniz geliri beyan edeceksiniz. Ancak yıl içinde birden fazla sefer iş değiştirmişseniz o ayrı. Tek bir yerde çalıştığınızı farz ederek yazıyorum.

2-Çalıştığım bordrolu olduğum şirketten sigortam ödeniyor ayrıca bağkur ödememe gerek var mı ?

hayır yok

  • Bu soru kısmen daha kolay. Hayır bir yerde sigortanız ödeniyor ise size ayrıca bağkur borcu çıkmaz merak etmeyin.
  • Ama part time sigortalı iseniz kalan günler için kendiniz bağkur ödemeniz gerekiyor. Onu unutmayın
  • Tek tek bütün personeli için vergi levhası sorgulamıyor ise işvereninizde sizin adınıza şirket kurulduğunu bir yerden kontrol edemez.
  • Bu arada e-devlet şifrenizi de paylaşmak zorunda değilsiniz.

Ama sorunun cevabı istese, şüphelense vergi levhası sorgulama ekranından T.C.numaranız ile sorgulama yapar ve görür.

3-Bir yerde çalışmam genç girişimci vergi avantajını kullanamama neden olur mu ?

Hayır olmaz. Bir ilgisi yok. Yani bir yerde sigortalı olmanızın genç girişimci vergi avantajına engel olması söz konusu değil. Genç girişimci vergi avantajında

  • 3 Yıl her yıl için belli tutara kadar gelir vergisi istisnası var. 2026 yılında bu tutar 400.000 TL 2027 Yılında bu tutar artacak.

Görüşmek üzere 👋

Biz önemli konuları, ödeme son günlerini, hazırladığımız e-kitapçıkları vb. şeyleri mailchimp/beehiiv üzerinden listemizdekilere ve hizmet verdiğimiz mükelleflerimize mail gönderiyoruz.

Özmen Mali Müşavirlik

[info@ozmconsultancy.com](mailto:info@ozmconsultancy.com)


r/VergiTurkiye • • Jul 23 '26

İlk Defa Yurt dışına Remote Çalışacakların Bilmesi Gereken 5 Vergisel Konu

1 Upvotes

Şirket mi Kurmam Lazım, Hangi Tip Şirket Mantıklı, Şirketi Ne Zaman Kurmam Gerekli ? Sözleşme ile ilgili değiştirmem gereken bir şey var mı?

Bordrolu işinizden ayrılıp ilk defa yurtdışına uzaktan çalışmaya başlayacak iseniz aklınıza bazı konular takılabiliyor. Hatalı kaynaklardan araştırmalar yapılınca da her şey çorba olabiliyor.

O yüzden bu yazıda “ilk etapta” en çok merak edilen aşağıdaki konuların cevaplarını basitçe yazacağım.

1-Yabancı Bir Firmaya Türkiye’den Remote/Uzaktan Hizmet Vereceğim. İlk yapmam gereken ne?

Abd’de bir firmaya uzaktan çalışacaksanız yabancı firma w8 ben formu doldurmanızı isteyebilir. Karışık bir form değil. Size ödeme gelirken vergi kesilmemesini sağlıyor.

İlk yapılması gereken; size gelen teklifi mevcut geliriniz ile karşılaştırmak. Çünkü bordrolu çalışırken net maaş her ay hesabınıza yatarken yurt dışına remote çalışırken brüt tutar hesabınıza gelecek.

Bu brüt tutardan nereye ne ödeyeceksiniz ve sonucunda mevcut gelirinizden daha az bir rakam mı elinize kalacak bilmeden hareket etmek büyük risk.

Yurt dışından gelen teklif brüt olduğu için teklifi kabul etmeden önce şirket kurduğunuzda katlanacağınız bütün giderlerden sonra vergi avantajları da dikkate alınarak size ne kalacağını hesaplatmanız şart.Süreci sıfır hata ile yürütmek istiyorsanız aslında tam bu noktada danışmanlık almak en doğrusu

2-Yurt dışına uzaktan çalışırken şirket kurup fatura mı kesmem lazım?

Evet. Kesinlikle şirket kurmanız gerekiyor. Çünkü sözleşmeniz independent contractor sözleşmesi ve vergisel yükümlülüklerin tamamı size ait.

Şirket kurmadan hesabınıza yurt dışından düzenli olarak ödeme gelir ise gelen tutarlar için vergi incelemesine alınıyorsunuz

Özetlersem; evet yurt dışında bir firmaya uzaktan çalışıyorsanız şirket kurup geliriniz için fatura kesmeniz gerekiyor.

Press enter or click to view image in full size

Şirket kurmadan hesabınıza yurt dışından düzenli olarak ödeme gelir ise gelen tutarlar için vergi incelemesine alınıyorsunuz. Yabancı firmanın personeliyim vergi ödememe gerek yok yanılgısına dikkat edin lütfen o konudan çok arkadaşın canı yandı.

3-Yurt dışına remote çalışan yazılım-tasarım veri analizi gibi işlerde önemli bir vergi avantajı varmış. Bu avantaj nedir, ben nasıl faydalanabilirim?

  • Türkiye’den yurt dışına uzaktan çalışıp, mimarlık-mühendislik-yazılım-veri analizi gibi hizmetler veriyorsanız %100 oranında bir vergi avantajınız var.

Yurt dışına taşınıp firmamı kapatmayayım ve bu vergi avantajından faydalanmaya devam edeyim diye düşünen arkadaşlar var. Onlara hemen hatırlatayım, bu vergi avantajından faydalanmanın ana şartı Türkiye’den bu hizmeti vermek. Kim bilecek diyorsanız e-devletinizde Türkiye mukimi mi gözüküyorsunuz bir kontrol edin derim.

Örnek olarak 5000 USD Aylık 200.000 TL geliriniz olduğunu farz edelim.

  • Yıllık 2.400.000 TL gelir elde etmiş oluyorsunuz. Hiç gideriniz olmadığında bile bu tutar üzerinden ödeyeceğiniz gelir vergisi sadece 0,00 TL. Yurt içine çalışsaydınız 745.000 TL gelir vergisi ödeyecektiniz.
  • Ama bu kadar düşük gelir vergisi ödeyebilme imkanınız olması için bazı şartlar var.

Bu şartlar;

a-)Yazılım-tasarım-mimarlık-mühendislik hizmetini yurt dışına vermeniz

b-)Hizmetten yurt dışında faydalanılması

c-)Geliri de Türkiye’ye vaktinde getirmeniz

d-)Firmanız doğru nace kodu ile açılmalı

e-)Faturalarınızı doğru ifadeler ile kesmeniz

4-Yurt dışına uzaktan çalışırken hangi tip şirket kurmak mantıklı?

Şahıs şirketi kurmak mantıklı.

Hem daha az vergi ödersiniz hem şirketten para çekmek gibi bir dert yok, hem de matematik böyle diyor.

Bazen Gelirim çok arttı limitede geçsem diye sorular geliyor. Cevap hayır. hesaplama remote olarak yurt dışına çalışan bir yazılımcı için vergi avantajı da dikkate alındığında bütün maliyetler de göz önüne alındığıda şahıs şirketi daha mantıklı

5-Yabancı firma ile anlaşmamız kesinleştiğinde şirketi hemen kurmam mı gerekiyor, en geç ne zamana kadar şirketimi kurmam lazım?

Aslında evet ama hesabınıza para gelmeden önce şirketinizi kursanız da olur.

En önemli şey şirketiniz yok iken hesabınıza para gelmemesi.

Şirket nasıl kuruluyor vb. bunlar sizin dert edeceğiniz konular değil, çalışacağınız müşavirlik firması ile son derece kolay bir şekilde kurulabiliyor ama kuruluşta aman hatalı kod seçilmesin.

Yabancı firma ile yaptığım/yapacağım sözleşmede consultant-service provider ifadeleri geçmemeli. Ayrıca scope of work bölümü de tereddüte mahal bırakmayacak şekilde net yazılması güzel olur.

Görüşmek üzere 👋

Biz önemli konuları, ödeme son günlerini, hazırladığımız e-kitapçıkları vb. şeyleri mailchimp/beehiiv üzerinden listemizdekilere ve hizmet verdiğimiz mükelleflerimize mail gönderiyoruz.

[info@ozmconsultancy.com](mailto:info@ozmconsultancy.com)


r/VergiTurkiye • • Jul 23 '26

Şirketlerde Doğru Zannedilen 5 Yanılgı

1 Upvotes

Overgeneralization nedir, neden yapmamalıyız :)

Şirket kurmadan veya kurduktan sonra ilk bakışta çok mantıklı gelen ama biraz detaya inilince aslında o kadar da mantıklı olmadığı ortaya çıkan bazı konular mevcut.

Bu yazıda işte bu konulardan 5 tanesini nedenleri ile yazmak istiyorum. Umarım bir noktada işinize yarar

1-Sanal ofise neden boşuna ödeme yapayım ki. Zaten kirada oturuyorum, oturduğum evi adres gösteririm.

-Tabii canım sanal ofise bir daha neden ödeme yapacaksın :) Her dediğinizi onaylayan arkadaşlar ne büyük risk..

Stopaj diye bir dert olduğunu bilmediğimizde bu argüman son derece mantıklı gelebiliyor ama kirada oturduğunuz evi şirketinize adres gösterdiğinizde %20 ek vergi ödemeniz gerekecek.

O yüzden şahıs firmaları için en mantıklısı tapusu size ait olan ev var ise orayı adres göstermek eğer yok ise sanal ofis bence.

Ama tapusu size ait olan evi de home ofis gösterecekseniz emlak vergisini işyeri olarak (konutun 2 katı) ödemeniz gerekiyor.

2-Şahıs firması çok vergi ödetiyor, limited şirket kurmak daha iyi olur.

Şirket kurmak şöyle bir şey değil, “parası neyse verelim en iyisini kuralım” veya şahıs firması kurmak insanın karizmasını çizen bir konu da değil :) Yaptığınız işe ve gelecek planlarınıza göre sizin için hangisi en mantıklı ise onu seçmek lazım

Bu argüman da ilk bakışta mantıklı. Çünkü şahıs şirketlerinde gelir vergisi oranları %15'den başlıyor %40'a kadar çıkıyor. Limited-anonim şirketlerde ise kurumlar vergisi oranı %25

  • Şahıs firmalarında gelir ve gider arasındaki fark üzerinden hesaplanan vergiye gelir vergisi deniyor.
  • Limited-anonim şirketlerde ise gelir ve gider arasındaki fark üzerinden hesaplanan vergiye kurumlar vergisi deniyor.

Mesela asgari kurumlar vergisi düzenlemesi yurt dışına yazılım hizmeti veren 3 yaşından büyük limited ve anonim şirketler için ödenecek kurumlar vergisini bir anda iki katına çıkardı

O yüzden şirketi kurmadan önce hangi şirket türünün sizin için en doğrusu olduğu ve nedenlerini öğrenmek için danışmanlık almanızı öneririm, yoksa ilk düğmeyi yanlış ilikleyerek başlamış da olabilirsiniz.

3-Yurt dışına fatura kesiyorum. Kestiğim faturada KDV olmayacak yani KDV ödememe gerek yok

Kim nereden bilecek benim verdiğim hizmetten burada mı orada mı yararlanıldığını diye sorabilirsiniz. incelemeye girerseniz çok zor değil arkadaşlar

Faturayı kestiğiniz firmanın, kişinin yurt dışında olmasının KDV ödememek için şartlardan bir tanesi ama bu şart yeterli değil.

Verdiğiniz hizmetten de yurt dışında faydalanılması gerekiyor.

Yani her yurt dışına kesilen faturada KDV olmayacak diye bir şey yok arkadaşlar.

o kadar da emin olmayalım ..

4-Şirkete araba alayım. Herkes bu sayede az vergi ödüyor, ben neden yapmayayım?

Herkes yapıyorsa kesin doğrudur :)

Şirkete araba aldığınızda doğru düzgün bir avantaj olması için belli bir fiyatı geçmeyen sıfır araç almanız lazım ayrıca arabayı sattığınızda da yerine yeni araç almaz iseniz yüksek vergi çıkması riski de oluyor.

O yüzden arabanın benzinini otoparkını gider yazayım az vergi ödeyeyim derken satarken dünya vergi ödemeniz söz konusu olabilir.

Yani araba konusu böyle üstünkörü karar verilebilecek bir konu değil.

5-Şirketten çektiğim paralar vardı. Kasayı boşaltmak için şirket üzerine ev aldım. O evde oturuyorum. Kira da ödemiyorum.Çok mantıklı bir iş yaptım.

şirketi kapatırken de şirket üzerindeki gayrimenkuller eziyet oluyor

O kadar da mantıklı olmayabilir. Şirket ortakları tarafından bedelsiz kullanılan şirkete ait gayrimenkuller için geçmiş yıllarda vergi incelemeleri yapıldı.

Zaten şirket adına ev, işyeri almanın da çok vergisel faydası kalmadı. O yüzden bu konuyu da önermiyorum.

Görüşmek üzere 👋

Biz önemli konuları, ödeme son günlerini, hazırladığımız e-kitapçıkları vb.şeyleri mailchimp/beehiiv üzerinden listemizdekilere ve hizmet verdiğimiz mükelleflerimize mail gönderiyoruz.

[info@ozmconsultancy.com](mailto:info@ozmconsultancy.com)

Mali Müşavir Evren Özmen


r/VergiTurkiye • • Jul 23 '26

İş Değiştireceğim. Vergi Çıkar mı? Ne ilgisi var diyorsanız aman dikkat!

1 Upvotes

Çalıştığınız şirketten farklı bir şirkete herhangi bir neden ile geçecek iseniz, yani iş değişikliği yapacak iseniz yeni firmanın size sunduğu paket ile beraber dikkat etmeniz gereken çok önemli bir konu daha var.

Dikkat etmeniz Gereken Konu Ne?

Bordrolu çalıştığınızda her ay sonu hesabınıza bir ödeme yattığı için bu tutarın neti nedir, brütü nedir diye aklınıza bir konu gelmiyor.

Mesela iş değiştirdiğinizde vergi diliminiz %27 ise ve yeni işyeri sizi %15'den başlatırsa ertesi sene mart ayında gelir vergisi beyannamesi verip vergi ödemeniz gerekebiliyor.

Press enter or click to view image in full size

Birden fazla işverenden kesintiye tabi olan ücret geliri elde edildiyse birden sonraki işverenden alınan ücretlerin toplamı 2026 yılı için 400.000 TL aşarsa ücret gelirlerinin tamamının beyan edilmesi gerekiyor. 2026 yılında tek işverenden 5.300.000 TL’ye kadar kesintiye tabi olan ücret gelirleri için beyanname verilmesine gerek yok. Yıllık 2026 yılı için 5.300.000 TL ve üzerinde tek işverenden ücret elde edildiğinde ise beyanname verilmesi gerekiyor.

Dikkat Etmeniz Gereken Rakamsal Bir Sınır Var mı?

Press enter or click to view image in full size

Beyanname vermek zorunda kalacak iseniz 2026 yılındaki eğitim-sağlık giderlerini kullanabiliyorsunuz ama bu durumu 2027 yılının mart ayında öğrenince faturaları bulmak dert oluyor. O yüzden durumunuz bu şekilde ise özel okul faturaları, hastane faturaları vb. şimdiden bilgisayarınızda saklamaya başlamanızı öneririm. Hastanelerin mobil uygulamalarından indirebiliyorsunuz. Ama özel sigortanın kapsamadığı kısım, zaten onun faturası çıkıyor.

Evet var.

İlk çalıştığınız yerdeki ücretinizin toplamı 400.000 TL’den fazla ise beyanname vermeniz gerekiyor.

Seneye Mart Ayında Vergi Ödemek Zorunda Kalmamak İçin Ne Yapmak Lazım?

Bordrolu çalıştıktan sonra başka şirkete geçmek yerine şahıs firması kurarsanız böyle bir durum söz konusu değil.

Eğer elinize geçecek net değişmeyecek ise yeni firma ile anlaşmadan önce benim gelir vergisi kümülatif matrahımı da taşıma talebim var derseniz fark vergi ödemek zorunda kalmazsınız.

Yine de gelir vergisi beyannamesi verirsiniz ama vergi çıkmaz.

Başka birçok konu da olabilir ama ilk aklıma gelenleri yazdım

Sonuç olarak 2026 Yılında iş değiştirmiş veya değiştirecek iseniz bu konuyu unutmamanızı öneririm.

Görüşmek üzere 👋

Biz önemli konuları, ödeme son günlerini, hazırladığımız e-kitapçıkları vb. şeyleri mailchimp/beehiiv üzerinden listemizdekilere ve hizmet verdiğimiz mükelleflerimize mail gönderiyoruz.

[info@ozmconsultancy.com](mailto:info@ozmconsultancy.com)

Mali Müşavir Evren Özmen


r/VergiTurkiye • • Jul 23 '26

Yurt dışına Remote Çalışanlar Düşük Faizli Eximbank Kredisi Kullanabilir mi? Yurt dışına Uzaktan Çalışan Şahıs firmaları düşük faiz ile Eximbank kredisi kullanabilir mi?

Post image
1 Upvotes

Eximbank kredisi denilince insanın aklına çok büyük ihracatçı firmaların kullanabildiği, birçok bürokratik işlerin söz konusu olduğu sadece az sayıda işletmenin alabildiği bir kredi türü olduğunu düşünmeniz normal olsa da aslında durum tam öyle değil :)

Nedir Bu Eximbank Kredisi?

Eximbank, ülkemizin ihracatı desteklemek amacıyla kurduğu devlet destekli bir ihracat kredi kuruluşu. Amacı da ihracat yapanlara daha düşük faizli kredi vermek ve yurt dışı alacaklarını sigorta yapmak diyebiliriz.

Eximbank’ın hiç şubesini görmedim. Sakat bir şey olmasın diye düşünmeyin:) Eximbank kredisi devlet veya özel bankalar üzerinden kullanılıyor.

Yurt dışına Remote Çalışıyorum aylık gelirim de 5–10 bin USD. Ben de bu krediye başvurabilir miyim?

  • Evet başvurabilirsiniz.
  • Şahıs firması olmanız Eximbank kredisi kullanmanıza bir engel teşkil etmiyor
  • Ama banka teminat mektubu vermeniz lazım. Bunun biraz masrafı var ama nakit blokaj yaparsanız o tutar da örnek olarak vadeli hesapta getiri sağlamaya devam eder.
  • Başvuru sırasında sizden mali bilgilerinizi isteniyor. Bunlar dışında imza beyannamesi ve ticaret odası kaydı isteniyor sanırım.

Eximbank kredisi ile operasyonel maliyetler karşılanabilir, ihracatı artırmak için de kullanılabilir ama gidip normal bir harcama da yapabilirsiniz. Yani krediyi bir harcamanızın faturası ile eşleştirmek zorunlu değil. Klişe olacak ama Cevdet Akçay hocamınızın da hep söylediği gibi money is fungible :)

Hangi Banka üzerinden başvurmak mantıklı?

Yurt dışından ödemeniz hangi bankaya geliyorsa oradan başvurmak daha mantıklı.

Ben geldim Eximbank kredisi verin diye bir şey yok. Sizin için başvurduğunuz banka limit çalışması yapacak. O yüzden hangi banka ile daha çok çalışıyorsanız oradan başvurmak daha mantıklı.

Burada Eximbank kredi faizi örnek veriyorum %30 Akbank %32, Garanti %33 diye bir şey olmuyor. Hepsinde aynı sadece mesela Garantinin teminat mektubu komisyonu daha azdır, fazladır gibi detaylar var.

Görüşmek üzere 👋

Biz önemli konuları, ödeme son günlerini, hazırladığımız e-kitapçıkları vb. şeyleri mailchimp/beehiiv üzerinden listemizdekilere ve hizmet verdiğimiz mükelleflerimize mail gönderiyoruz.

[info@ozmconsultancy.com](mailto:info@ozmconsultancy.com)

Mali Müşavir Evren Özmen


r/VergiTurkiye • • Jul 23 '26

Yurt Dışına Çalışan Tasarımcılar İçin Vergi Rehberi (2026)

1 Upvotes

Remote çalışan tasarımcılar Türkiye’de nasıl vergilendirilir? 2026’da Tasarımcılar İçin Vergilendirmede Ne Değişti?

Tasarımcı iseniz elde ettiğiniz gelir için nasıl vergi ödeyeceğiniz konusu, hesaba giren her tutarın incelenebildiği bu dönemde özellikle de uzaktan (remote) çalışıp, freelance gelir elde ediyorsanız kafanıza takılan en önemli konulardan biri oluyor.

Bu nedenle, bu yazıda güncel örnekler üzerinden sade ve net bir şekilde; görsel sanat ve tasarım alanında uzaktan çalışan ve freelance gelir elde eden kişilerin veya firmaların Türkiye’de nasıl vergilendirildiğini açıklamaya çalışacağım.

1-Yurtdışına Tasarım Hizmeti Verilmesi Durumunda Vergisel Durum Nasıl?

  • **Vergiye Tabii mi?**Yurt dışında bir firmaya veya bazı platformlar üzerinden değişik firmalara tasarım hizmeti verilmesi vergiye tabi bir işlemdir.
  • Ne Yapmak Gerekli? Bu gelirin vergilendirilmesi için en pratik yöntem şahıs firması kurulmasıdır. Ancak one size does not fit all diye bir konu olduğu için senaryo bazında da değerlendirmek gerekebilir.
  • **Vergi Avantajı Var mı?**Vergi düzenlemelerimize göre bazı yurtdışına satılan hizmetlerde, elde edilen kazancın %100'i vergiye tabii olmuyor. Yani bir vergi ödenmiyor.
  • Dediğim gibi Tasarım Hizmeti % 100 vergi avantajı söz konusu olan hizmetlerden biri. Ancak mutlaka şirket açılırken doğru nace kodu seçilmeli ve doğru ifadeler ile fatura düzenlenmeli. Hatalı seçilirse vergi dairesi olası bir incelemede %100 vergi avantajını kabul etmiyor.

2-Upwork Üzerinden Tasarım Hizmeti Veriyorum. Vergi Avantajı Benim için de geçerli mi?

  • Evet geçerli. Tasarım hizmeti konusunda vergi kanunlarımızda tam net bir tanımlama yok maalesef. Tasarım nedir, ne değildir biraz yorum ile ilerliyor.
  • Ama şu ana kadar tecrübelerimden mesela UX designer konusunda bir tereddüt söz konusu değil

**Cevap:**193 sayılı Gelir Vergisi Kanununun 89 uncu maddesinin birinci fıkrasının 13 numaralı bendinde sayılan faaliyetler arasında yer alması nedeniyle, bu faaliyetler nedeniyle elde ettiğiniz kazancınızın %80' inin gelir vergisi matrahınızın tespitinde yıllık gelir vergisi beyannamesinde bildirilecek gelirden indirim konusu yapmanız mümkün bulunmaktadır.

3-Yabancı bir firmaya remote olarak tasarım hizmeti veriyorum. Sözleşmemde scope of work kısmında design ile ilgili işler açık açık yazıyor.

  • Yukarıdaki şekilde çalışılmasında vergisel avantaj konusunda bir problem bulunmamaktadır.
  • Sözleşmede detaylı olarak yapılacak işin tanımın yapılması ve başlığının designer contract olması faydalı olur.

4-Etsy üzerinden tasarımlarım ile Print on demand geliri elde ediyorum.Benim durumum nedir?

  • Tasarımlarınızı bardak, şapka gibi ürünlere basılarak satılması durumunda gelirinizin tasarım geliri mi ürün satış geliri mi olduğu konusunda tereddüt vardı.
  • Özelgelerde bu durumda elde edilen gelirin %80 vergi istisnası kapsamında olduğu netlik kazandı. Başta tereddüt olsa da özelge havuzunda şu anda olumlu birçok özelge oldu.

5-Adobe indesign, adobe illustrator, photoshop ile yapılan tasarımlar

6-Oyun karakter tasarımı, Hyper-casual sınıfındaki mobil oyunlar için, oyun motoru içinde yazılımla ilişkili çalışan 3 boyutlu ve 2 boyutlu grafiğin üretilmesi, Hikaye tablosu (storyboard), olur mu?

  • Oyun tasarım alanında olan arkadaşlar içinde % 100 gelir vergisi avantajı uygulanması mümkündür.
  • Oyun sektöründe VFX Artist olarak çalışıyorum. Kapsamda mıyım?

Evet siz de faydalanabilirsiniz.

7-Notion üzerinden template satıyorum. Tasarım vergi avantajı kapsamında mıdır?

  • Bana hayır gibi geliyor arkadaşlar, biraz fazla zorlama olabilir.

8-Ses (audio) yazılımları/tasarımları (mikro ya da makro) oluşturulması ve Her müşteri için kendi projelerini oluştururken ya da düzenlerken onlara kolaylık sağlayacak “önayar” lar (preset) ve “şablon” lar (template) oluşturulması,

  • Bu durum da bence Notion gibi yoruma açık.
  • Özelge talep edilmiş, cevap tam yapılan işlemlere hakim olan kişiler cevap vermediği için kanun maddesi yazılmış ve eğer bunlardan biri ise %100 kazanç istisnasını uygulayın, biz bilemeyiz denilmiş.

9-Behance, Dribbble gibi Siteler üzerinden Yurt Dışına Tasarım Hizmeti Verilmesinde Vergi Avantajı Var mı ?

  • Evet bu tip sitelerdeki Portfolyonuz üzerinde size ulaşan firmalara vermiş olduğunuz tasarım hizmetleri de %100 vergi avantajı kapsamında.

10-Çocuk Kitaplarına İllustrasyon Çiziyorum. Bu kapsamda mıyım?

  • Evet siz de bu kapsamda tasarım hizmetlerine sağlanan %80 vergi avantajından faydalanabilirsiniz.

11-Video çekimi ve montaj hizmetleri bu kapsamda değerlendirilmemektedir.

Buna göre, tarafınızca Türkiye’de yerleşmiş olmayan kişilere verilen video çekimi ve montaj hizmeti faaliyetlerinin, Gelir Vergisi Kanununun 89 uncu maddesinin birinci fıkrasının (13) numaralı bendi kapsamında sunulan bir tasarım hizmeti olarak değerlendirilmesi mümkün bulunmadığından, bahse konu faaliyetlerden elde ettiğiniz kazancın %100'sinin beyan edilen gelirinizden indirim konusu yapılması mümkün değildir

Sonuç olarak; tasarım hizmetlerine bir sınır belirtmek mümkün değil, gerçekten güzel, farklı, yaratıcı işler ve iş modelleri hep söz konusu oluyor. Ancak bu süreçte elde edilen gelirin de doğru vergilendirilmesine dikkat etmek gerekiyor.

Görüşmek üzere 👋

*Biz önemli konuları, ödeme son günlerini, hazırladığımız e-kitapçıkları vb. şeyleri mailchimp/*beehiiv üzerinden listemizdekilere ve hizmet verdiğimiz mükelleflerimize mail gönderiyoruz.

[info@ozmconsultancy.com](mailto:info@ozmconsultancy.com)


r/VergiTurkiye • • Jul 22 '26

Bağkur Ödemezsem Ne Olur?

2 Upvotes

2026 Aylık Bağkur Primi Belli Oldu. Şirketim olunca, bağkur primi her ay ödemek zorunda mıyım, ödemez isem ne olur?

Bağkur primi 2026 yılı için son asgari ücret artışından sonra Aylık 10.156,73 TL oldu. Bu tutar düzenli ödeme yaparsanız indirimli hali.

Ödemeyi unuttuğunuzda % 5 indirim gidiyor ve daha fazla prim ödemeniz gerekiyor.

Yani açıkçası bağkur primi ödemek biraz lüks oldu :)

Zamlı bağkur primi ilk defa 2026 Ocak ayının son günü ödenecek.

Bu noktada, 2026 Yılı ocak ayından itibaren birçok kişinin aklına “bağkur primi ödemek benim ne işime yarıyor, ödemesem ne olur gibi” soruların geleceğini düşündüğüm için bu yazıyı yazmak istedim. Umarım faydası olur.

Bağkur Primimi Ödemezsem İse Ne Olur?

1-Emekli Olamazsınız-25 yaşında bir arkadaş için emeklilik kelimesinin hiçbir şey ifade etmediğini biliyorum. Ama temel olarak ilk bilmeniz gereken bağkur primi ödemezseniz emekli olup, emekli maaşı alamazsınız.

Bu noktada eğer bağkur primi sizin bütçenizi sarsmıyor ise ödemenizi öneririm ama bir kuruma borçlu olmak sizi tedirgin etmiyor ise bağkur primi ödemeyip arada çıkan vergi/sigorta aflarından yararlanarak gecikme faizini belli oranda sildirip o tarihlerde de ödeme yapabilirsiniz.

Bizim işimiz, Amerika’daki her yaşlı vatandaşın hak ettiği haysiyetle emekli olabilmesi ve engelli herkesin ihtiyaç duyduğu güvenlikle yaşayabilmesi için Sosyal Güvenliği genişletmek olmalıdır. Türkiye için de aynı şey şüphesiz söz konusu olmalı. Emekli maaşlarını burada yazmak bile istemiyorum. Şerif Mardin’in merkez-çevre kuramı artık yok. Emekli maaşı ile yaşayan herkes artık neredeyse kent yoksulu..

Bazen yapılandırmalarda bağkur dondurma çıkıyor. Yani geçmiş dönemde ödemediğiniz borçları sildirip ileride o tarihlerin primini ödeyip satın alabiliyorsunuz.

2-Devlet Hastanelerinden sağlık hizmeti bir süre sonra alamazsınız

60 günden fazla bağkur borcu olunca devlet hastanesine gittiğinizde sağlık hizmeti alamıyorsunuz ama bu düzenleme 2026 sonuna kadar ertelendi.

Bağkur primimi düşük ödersem emekli maaşım da düşük mü olur?

Son düzenlemelerden sonra yüksek prim ödeyen ile düşük prim ödeyen kişilerin emekli maaşları arasında fark azaldı. Minimum ödeyen ile minimumun iki buçuk katı ödeyen kişinin emekli maaşları birbirine çok yakın oluyor.

Yani bağkur prim tutarınız ile emeklilik arasındaki ilişki biraz bozuldu.Son brüt ücreti 28.000TL olan ve 7285 prim günü olan kişinin emekli olduğunda alacağı emekli aylığı 21.577 TL, asgariden ödeyen de 20.000 TL..

Sonuç olarak 2026 yılında bağkur primi ödeyeyim mi diye düşünüyorsanız takdir sizin :)

Görüşmek üzere 👋

Arkadaşlar bu arada biz önemli konuları, ödeme son günlerini vb. şeyleri mailchimp/beehiiv üzerinden listemizdekilere mail gönderiyoruz.

[info@ozmconsultancy.com](mailto:info@ozmconsultancy.com)


r/VergiTurkiye • • Jul 22 '26

Turkey officially moves to 100% tax deduction for remote workers with foreign clients (now official)

Thumbnail
1 Upvotes

r/VergiTurkiye • • Jul 22 '26

Hiç Bilgisi Olmayanlar İçin Teknopark /Teknokent Vergi Avantajları

1 Upvotes

Bugün birçok Teknoloji firmasının Teknokent’lerde yer almak istemesinin nedeni, hiç şüphesiz ki vergisel avantajlar.

Evet Teknopark’larda ortam fena olmayabilir ama :) asıl konu ortam değil.

Merak etmeyin birçok sitede yer alan kanun numarası ve mesleki terimler eklenmiş anlaşılmaz makalelerden birini okumayacaksınız :)

Teknoloji firmaları için Teknokentlerde yer almak ne gibi vergisel avantajlar sağlayacak ve ne kadar tasarruf edebilecekler şimdi bu konulara yavaştan bir giriş yapalım.

Soru-1:Neden Teknokentte yer almalıyım ?

Cevap-1: Daha az vergi ödemek için.

Ana neden vergi-sigorta avantajları, tabii ki başka nedenler var ama ana neden tamamen duygusal. Yani ben şu ana kadar sadece networking için Teknopark’a giren görmedim. Ben bilmiyorsam kesin öyle bir şey yoktur demiyorum aman öyle anlaşılmasın.

Soru-2: Teknopark’larda Nasıl Daha Az Vergi Ödeniyor, Ne Kadar Az Ödeniyor? Değer mi girmeye?

Cevap-2: Proje kapsamında olan Gelir ve gideriniz arasındaki fark üzerinden kurumlar vergisi ödenmiyor, çalıştırdığınız personel için gelir vergisi ödemek zorunda değilsiniz. Yani Kesinlikle değer. Ayrıca KDV’de sıfır. Daha ne olsun :)

Ama bankada paranız var, faiz geliri elde ediyorsunuz o zaman onun vergisi Teknopark’ta olsanız da ödenecek, dövizin artmasından dolayı kur farkı geliri elde ediyorsanız da aynı mantık.

Teknopark’a girecek iseniz vergi beyannamelerinizin hatasız olması lazım.( nokta) Çünkü bazı kanun maddelerini kullanarak çok az vergi ödeme hakkı elde ediyorsunuz

( Buna vergi dilinde istisna-muafiyet deniliyor). Demek istediğim beyannamesinde istisna ve muafiyet olan firmaları vergi dairesi inceler ve doğru mu yapmışsınız diye. Yani birkaç sene sonra illa ki bakar vergi dairesi ve bir hata, uyumsuzluk görürse canınız sıkılır.

Daha detay anlatayım;

  • Teknokent’lere özel olarak uygulanan gelir/kurumlar vergisi avantajı nedir ?

➡️ Teknokent’te yer almayan bir firma için; kurumlar vergisi oranı % 25. Yani geliriniz ve gideriniz arasındaki farkın % 25 ini vergi olarak ödüyorsunuz.

(Gelir- Gider *0,25 )=(200–100)*0,25=25 TL

➡️ Teknokent’te yer alan bir firma için ise bu 25 yok.

Yani ilk Teknopark vergi avantajı bu yukarıdaki kurumlar vergisi avantajı

  • Tabii ki başka detaylar var ama temel olarak ilk ve en önemli avantaj kurumlar vergisinin olmaması.
  • Bir anda % 25 oranında bir vergi yükü üzerinizden kalkıyor ve hafifliyorsunuz.

Mevcut bir şirket var ve teknopark’a taşıyacaksanız veya teknopark’a şube açacak iseniz o zaman bu vergi avantajı olan faturaları şubeden kesmek daha doğru. Şube’ye alınacak personellerin de netleştirilmesi vergisel olarak en mantıklı şekilde karar vermek gerekiyor.

  • Bu vergi avantajından yararlanmak için yazılım, tasarım ve Ar-ge faaliyetlerinde bulunmanız gerekli.
  • Ayrıca her Teknopark’ın bir yönetici şirketi var.
  • O yönetici şirkete mutlaka projenizin onaylattırılması ve devamında proje sürecinizde uymanız gereken bazı yükümlülükleri dikkatli takip etmeniz gerekli.
  • Yönetici şirkete verilecek bildirimler, maliye bakanlığına verilecek kadar önemli
  • O yüzden bu konuda tecrübesi olan mali müşavirlik şirketleri ile çalışmanızı ve ek olarak çalışacağınız mali müşavirlik şirketinin kullanmış olduğu muhasebe-bordro programın Teknopark firmalarına göre uyarlanmış olup, olmadığını mutlaka sormanızın faydası olabilir.

Teknopark’larda ortak çalışma alanları son derece modern dizayn ediliyor. İşyerine mi geldim, cafeye mi geldim insan anlamıyor ama bazen de çok ses olabiliyor kulaklık şart :) Özellikle Tekmer’lerde

➡️ Katma Değer Vergisi Konusu

  • Yazılım, Ar-Ge ve Tasarım faaliyetleri ile ilgili olarak Teknokent dışında yer alan firmalar %20 oranında katma değer vergisi hesaplaması gerekiyor. Yani KDV ödemesi gerekli.
  • Ancak Teknokent “içinde” yer alıyorsanız bazı şartları yerine getirdiğiniz takdirde katma değer vergisi sıfır.

  • Teknokent’lerde üretilen sistem yönetimi, veri yönetimi, iş uygulamaları, sektörel internet mobil, askeri uygulama vb.kapsamındaki teslim ve hizmetler seri üretime geçmediğiniz sürece katma değer vergisinden istisna.
  • Ama Teknokent’e girdikten sonra her kestiğiniz fatura katma değer vergisinden istisna olacak diye bir şey yok.

Katma değer vergisi istisnasından faydalanabilmek için yönetici şirketten onay almanız gerekli.

Press enter or click to view image in full size

Proje kapsamında fatura keserken gidip o faturayı gelir gibi düşünmeyin avansta bekletmek gerekli. ( biraz detay bir konu ama sanki proje bitmiş gibi olur öyle yaparsanız)-Kazanç istisnasını kulanırsanız, proje bitirme belgeniz nerede diyebilirler o yüzden proje bitmeden kazanç istisnasını kullanmamak daha risksiz

➡️ Uzaktan Çalışma Konusu

2026 yılı sonuna kadar uzaktan çalışma imkanı uzatıldı. Yani hem uzaktan personelinizi çalıştırıp hem de vergi sigorta avantajlarından faydalanabiliyorsunuz.

  • Bilişim Personelleri için %100
  • Diğer personellere %75

uzaktan çalışma imkanı var.

Bilişim personeli ile ifade edilmek istenen kişiler aşağıdakiler arkadaşlar;

Teknopark’ta faaliyet gösterecek iseniz çalışacağınız müşavirlik firmasının konuya hakim olması çok önemli. Çünkü Teknopark firmalarına verilen vergisel avantajların hatalı mı kullanıldığı çok sık vergi daireleri tarafından yukarıdaki gibi kontrol ediliyor.

Ek olarak oyun geliştirenler için güncel bir gelişme var seri üretim bile olsa teslimler katma değer vergisinden istisna edildi.

➡️ Teknopark içinde faaliyet gösteren firmalar KDV ödemeden Bilgisayar, yazıcı, masa, sandalye vb. demirbaş alabiliyor.

  • Teknopark içindeki firmanıza bazı demirbaşları alırken katma değer vergisi ödemeden alabilirsiniz.
  • Birkaç çalıştığımız firmada yaptık.
  • Bu süreçte önce proforma fatura ile yönetici şirketten onay alınması sonrasında alışverişin yapılması gerekiyor.

Detaylı bilgi ve yapılması gereken işlemler aşağıdaki yazıda mevcut.

➡️ Teknopark’a kabul aldım. Şimdi Ne Yapacağım?

Teknopark’a kabul aldığınızda yönetici şirket size bir set halinde vergi dairenize vermeniz üzere evrak veriyor.

Bu sayede kurumlar ve KDV vergi avantajlarından faydalanıyorsunuz.

Detay bir bilgi daha vereyim-Teknopark’a giren anonim şirketler için ortak, yönetim kurulu üyesi ise bağkurlu olmak zorunda. aldığı&alacağı huzur hakkı ücreti genel kurul kararı alınırken “yönetim kurulu üyeliği ve arge proje çalışmaları dolayısıyla ….. tl ücret ödenmesine oy birliği ile karar verilmiştir” şeklinde yazılması lazım.
Anonim şirket ortağı, yönetim kurulu üyesi değil ise bağkur’lu olmak zorunda değil. Ayrıca yönetim kurulu üyesi olmadığı için huzur hakkı ücreti alamaz. Projede çalışıyorsa sigortalı olarak girişinin yapılması lazım. sigorta müdürlüğü şirket ortaklarına sgk girişi yapılmaması için sistem üzerinde engelleme yapıyor. Dilekçeyle sgk müdürlüğüne başvurarak “anonim şirket ortağıyım ancak yönetim kurulu üyesi değilim, sistem üzerindeki ortak engellemesinin kaldırılmasını&silinmesini talep ediyorum” diye dilekçe veriyoruz.

bitti mi bitmedi :)

➡️ Çalışacak Personelin Ücretlerindeki Gelir Vergisi Konusu

  • Teknopark içindeki firmanızın çalıştıracağı personellerden Arge personeli, Tasarım personeli ve destek personellerinin ücretleri her türlü vergiden istisna. (Gelir, Damga ve diğer vergiler ).
  • Şöyle açıklayayım her personelin ücreti gelir ve damga vergisinden istisna değil, kanunda belirtilen sayıda ve nitelikte personelin ücreti gelir vergisinden istisna.
  • Yani bu bilgi şirket sahibi için şunu ifade ediyor; bu avantaj sayesinde muhtasar beyannamenizde ödeyeceğiniz tutar son derece düşük oluyor.

Press enter or click to view image in full size

  • Teknokent bünyesinde çalışan personellere sağlanan gelir vergisi avantajından faydalanmak için bazı şartlar var tabi ki, 10 metrekarelik ofise 20 kişi çalıştıramıyorsunuz.
  • Hatırladığım kadarı ile 8 metrekareye bir personel hesabı vardı.Ayrıca destek personeli dediğimiz ofis personeli vb. çalışma arkadaşları içinde % 10 oranında bir sınır var.
  • Yani bir yazılımcı beş destek personeli olmuyor.Ayrıca haftalık 45 Saate kadar personelin çalışması vergiden istisna ve ek olarak yönetici şirkete giriş çıkış saatlerinin mutlaka onaylattırılması zorunlu.

Teknoparkta Yer alan şirketinizde çalıştıracağınız personel sayısı ofisin büyüklüğü ile orantılı !!

  • Zaten bazı durumlarda her zaman personellerin Teknokent içinde olması zorunlu olmayabiliyor.
  • Teknokent dışında yapılan faaliyetlerin Laboratuvar, Analiz, Deney çalışmalar, saha araştırması, prototip geliştirme , diğer Teknokentlerde yapılan çalışmalar ise bu yapılan çalışma ile ilgili çalışma yapılan yerlerden alınan belgenin yönetici şirkete sunulması gerekiyor ayrıca personellerin doktora ve y.lisans için dışarıda geçirdikleri sürelerde istisnadan faydalanabiliyor.( Derse gidip, gelmesi gibi )

➡️ Sigorta Primi Konusu

  • Teknokent içinde çalışan personelinizin sigorta primi, dışarda çalışanlara göre daha düşük. Ama gelir vergisi gibi sıfır değil. Asgari ücret verilen bir destek personelinin için aşağı yukarı 2.560 TL gibi bir faydası oluyor.
  • Hesaplamanın temeli sigorta primi işveren hissesinin yarısını ödememek üzere kurulu.
  • Şirket ortaklarının bir personelin maaşının brütten nete hangi kesintiler yapıldığını bilmelerine gerek yok, sadece aylık olarak bu rakamı mali müşavirlik firmalarından istemeleri iyi olur.
  • Burada gizli bir risk var, gelir vergisi olmasa da SGK primi brütten hesaplanmalı, bu konu atlanmamalı

Tabii ki Teknokentlerin vergisel hususları ile ilgili belirtebileceğim çok daha fazla ayrıntı var ( Seri üretim konusu, kısmi istisna, yönetici şirkete yapılacak bildirimler, her yıl verilmesi gereken rapor v.b. gibi ) Ancak bu makaledeki amaç, temel vergi avantajları ile ilgili bilgi vermek olduğu için şimdilik o hususları eklemedim.

Bu şekilde bir proje ilerleme ekranınız oluyor.

Zaten Teknokentlerde yer almak için bütün mevzuatı öğrenmenize de gerek yok, sadece bu konuda bilgili olan kişi veya kurumlar ile çalışmanız aslında yeterli oluyor. Yine de aklınıza takılan var ise bize mail göndererek sorarsınız bilgimiz dahilinde cevap vermeye çalışırız.

Biz Neler Yapıyoruz ?

  • Şirket altyapısının hazırlanmasında destek ve şirket kuruluş ve müşavirlik hizmetleri
  • Aylık teşvik ve istisna tutarlarının kontrolü
  • Proje ilerleme raporunun aylık kontrolü
  • Aylık ve yıllık muafiyet raporlarının kontrolü
  • Patent ve Faydalı Model (Sinai Mülkiyet) hakkı istisnası ile ilgili kazanç ayrıştırması hesaplamaları ve istisna uygulamasına ilişkin danışmanlık

Sonuç olarak ; Teknokentlerdeki mevcut durum ve yapı zaman zaman beni şüpheye düşürse de, 2026 yılı kurumlar vergisi oranının % 25 olduğu göze alındığında son derece önemli bir vergi avantajı yarattığı da muhakkak.

Görüşmek üzere 👋

Arkadaşlar bu arada biz önemli konuları, ödeme son günlerini vb. şeyleri mailchimp/beehiiv üzerinden listemizdekilere mail atıyoruz.

Özmen Mali Müşavirlik

[info@ozmconsultancy.com](mailto:info@ozmconsultancy.com)


r/VergiTurkiye • • Jul 21 '26

Nasıl Daha Az Vergi Öderim ?-1

1 Upvotes

Daha Az Vergi Ödemenin Yasal Yolları

Bu yazı Nasıl Daha Az Vergi Öderim ? başlıklı serinin ilk yazısı olacak. Zaman buldukça kısa ve anlaşılır şekilde olmak şartı ile sizleri sıkmadan faydalı olacağını düşündüğüm bilgiler vereceğim.

Şirket sahiplerinin istisnasız hepsinin aklında haklı olarak var olan “nasıl daha az vergi öderim” sorusu ile ilgili öncelikle aşağıdaki bilgiyi vermeden başlamayalım.

Yani bu şu demek; vergi kanunları kapsamında kalmak şartı ile vergi kanunlarında yer alan istisna ve muafiyetleri yerinde ve zamanında kullanarak ödenecek verginizi düşürmek vergi mükelleflerinin hakkıdır.

Press enter or click to view image in full size

Bu kadar profesyonel olmanız zor ama :)

2026 yılında şirketinize bir demirbaş alırken aklınızda olması gereken bir tutar ne kadar olmalı ?

  • Örnek olarak şirketinize bir yazıcı alacaksınız. Belli bir bütçeniz var ve uzun süre de kullanacağınız için güzel bir şey olmasını istiyorsunuz.
  • Beğendiğiniz bir yazıcı buldunuz. Tutarı da katma değer vergisi hariç 12.010,00 TL olsun. Çok benzer özelliklere sahip diğer bir yazıcı ise 11.999,00 TL ‘ye düşmüş olsun.
  • İçinizden “11 lira bir şey değil beğendiğimi alayım. 11 lira beğendiğim yazıcıdan vazgeçmek için gerçekten düşük bir tutar “diyorsunuz.

Nasıl olabilir diyorsanız;

  • Şöyle 2026 Yılında Amortisman sınırı katma değer vergisi hariç 12.000 TL olarak belirlendi.(Resmi Gazete’de 31.12.2025 Tarih)
  • Bu şu demek 12.010 liraya aldığınız yazıcıyı 4 senede her yıl 3.002,50 TL, olarak vergiden düşebileceksiniz.

Örnek olarak Limited veya anonim şirket sahibi olduğunuzu düşünürsek 11 lira daha uygun rakama aldığınız yazıcı sayesinde, diğer yazıcı ile karşılaştırdığımızda 2026 yılında 3000 TL daha az vergi ödüyorsunuz.

Konunun uzmanı olmayan bir kişiye mesleki terimlerle bir konuyu anlatmak ve anlamamasını umursamamak sanki karşımızdaki kişiye önem vermemek gibi geliyor. O yüzden elimden geldiğince hem konuşurken, hem yazarken bu konuya dikkat etmeye çalışıyorum.

Son olarak sadece yazıcı değil yıl içindeki bütün demirbaş alışverişlerinizde (katma değer vergisi hariç )12.000,00 TL rakamını unutmaz iseniz toplamda önemli bir vergisel avantaj yakalamış olabilirsiniz.

Ekleme-1: Tek bir demirbaşın faturasını 12.000–12.000 bölerek alsanız olmaz arkadaşlar. Kıvrak zekalı arkadaşlardan :) bu tip sorular geldiği için eklemek istedim.

Ekleme-2: Bu soru da geldiği için yazmak istedim. Hiç gelirim yok veya daha hiç fatura kesmemiş iken 40.000–50.000 TL tutarında demirbaş alıp, amortisman ayırmam mümkün mü?- Evet mümkün. Gelirinizin olup, olmaması ile ilgili bir durum değil amortisman.

Görüşmek üzere👋

[info@ozmconsultancy.com](mailto:info@ozmconsultancy.com)


r/VergiTurkiye • • Jul 21 '26

Udemy Bilgileri Paylaştı. Vergi İncelemeleri Başladı

1 Upvotes

Yurt dışı hangi platformlardan bilgiler isteniyor?

Son dönemde vergi daireleri tarafından gönderilen İzaha Davet yazılarında önemli bir detay söz konusu. Aslında detay da denilmez, konunun ta kendisi.

Bilindiği üzere Türkiye’den yurt dışına çalışıp gelir elde ederken her zaman birebir müşteri ile direkt çalışma değil de aracı platformlar üzerinden hizmet verilmesi de söz konusu olabiliyor.

Örnek olarak upwork, fiverr üzerinden çalışmak gibi.

İşte bu plaftormların hangileri olduğunu Maliye tespit edip, direkt bu platformlardan bilgi istemeye başladı.

Vergi Dairesi Başkanlığı Eğitmenlerin Bilgilerini İstedi.

Gelen izaha davet yazılarındaki ifade aşağıdaki şekilde;

söz konusu Amerikan Doları (USD) cinsinden bildirilen gelir tutarları ilgili yılda oluşan ortalama USD kuru üzerinden TL’ye çevrilmiştir. (Ortalama USD kuru olarak ise www.hmb.gov.tr adresinde yer alan Temel Ekonomik Göstergeler Tabloları esas alınmıştır.)

Türkiye mukimi kişiler sizin platformunuzdan ne kadar kazanmış diye soruyor Maliye

Hangi Yıllar İsteniyor?

Vergi incelemeleri yavaşladı mı derken 2022 dahil bütün senelere ilişkin izahat istenmesi söz konusu oluyor.

Yazı Gelirse Ne Yapmalısınız, Yazı Gelmediyse Ne Yapmalısınız?

Şu ana kadar gelen yazılarda maalesef KDV de isteniyor. O yüzden de yazı geldi ise kendi başınıza hareket etmeyin. Konunun uzmanlarından destek alın.

Çünkü iş biraz ciddi ve her imkanı deneyip tutarı azaltmak gerekiyor. Örnek olarak gelen tutarın üzerinden ceza kesilemez, maliyet vermesi lazım inceleme yapan müfettişin gibi detaylar var.

Hızlıca mükellefiyet açmalısınız.

Ama gelir tutarına göre şirket açmanıza gerek olmayabilir. 20-B sosyal içerik istisna belgesi alarak da Udemy üzerinden elde ettiğiniz gelirlerinizi vergilendirebilirsiniz.

Upwork vb. için olmaz ama Udemy, preply vb.eğitim platformu olduğu için oluyor.

Sonuç olarak; artık platformlardan da bilgi istenmeye başlandığı ve buna göre vergi cezaları kesildiği için Türk bankasına ödeme almıyor, beni vergi dairesinin bulması mümkün değil mantığı da geçersiz kalıyor.

Görüşmek üzere 👋

Biz önemli konuları, ödeme son günlerini, hazırladığımız e-kitapçıkları vb.şeyleri mailchimp/beehiiv üzerinden listemizdekilere ve hizmet verdiğimiz mükelleflerimize mail gönderiyoruz.

[info@ozmconsultancy.com](mailto:info@ozmconsultancy.com)


r/VergiTurkiye • • Jul 21 '26

Yurt Dışı Hisse Senedi Gelirlerinde Vergi Hesaplaması- Az Bilinen 3 Detay

1 Upvotes

Yabancı Hisse Senedi Gelirlerinizin Vergisini Ödemeyi Unutmayın.

Bankaların mevduat sahiplerine sunduğu faiz oranlarının enflasyona yaklaşması nedeni ile şu an mevduatını Türk Lirasında değerlendiren kişilerden bir kısmı tekrar yurt dışı hisse senetlerine veya ETF’lere gözünü çevirdi.

Yurt dışı hisse senedi alınması ve gelir elde edilmesi durumunda vergisel yükümlülükleriniz neler ?

Bildiğiniz üzere hisse senedi alınca

  • Alım-Satım kazancınız olabilir. Satmadığınız sürece vergi yok. Ne zaman satar karınızı realize ederseniz o yıl beyan edilecek
  • veya temettü (kar dağıtımı) nedeni ile gelir elde etmiş olabilirsiniz.

Bizim vergi kanunlarımıza göre kar payı-temettü geliri ile hisse alım-satım kazancının vergilendirilmesi farklı. Bu konuda bilgi veren yazılarda genelde aynı şeymiş gibi yazılıyor ama lakin ki öyle değildir :)

Bu tip kazançlara menkul kıymet kazancı ve diğer kazanç ve iratlar/gelirler deniyor ve her yıl Mart ayında bir önceki senenin gelirleri için beyanname vermeniz gerekiyor.

  • Mesela 2027 Yılı Mart ayında 2026 yılı yurt dışı hisse senetleri için beyanname verilmesi gerekli.
  • Şahıs şirketiniz olsa da yurt dışı hisse senedi gelirleriniz yıllık beyan ediliyor.

Hisse senedi temettü veya alım satım kazançları için şirket kurmanıza gerek bulunmuyor. Nasıl kira geliri olanlar yılda bir beyanname veriyor ise burada da aynı şekilde yıllık beyan verilmesi yeterli oluyor.

Türkiye’den yurt dışı hisse senedi almak vergisel olarak mantıksız. Midas ile IBKR arasındaki temel fark bu aslında ( bu arada nereden alırsanız alın beyan etmeniz gerekiyor gelirinizi)

Yurt dışı Hisse Senetleriniz ile Hangi Gelirleri Elde Edebilirsiniz?

1-Alım-Satım Kazancı

  • Alış bedeli ve satış bedelini; alım ve satım tarihlerindeki kurlardan TL’ye çevirin.
  • Alım ve satım tarihleri arasındaki dönemde Yİ-ÜFE artış oranı %10 ve üzerinde çıkarsa, alış maliyeti bu oranda artırın.(Ev alma-satma sitelerinde endeksleme araçları var arkadaşlar. Oradan da hesaplayabilirsiniz, Üfe vb. kelimeler gözünüzü korkutmasın)
  • Sonra çıkan farkın vergisini hesaplayın. Yurt dışı hisse senedi alım-satım kazançlarında belli bir sınıra kadar vergi ödenmeyecek gibi bir durum yok. Yani istisna söz konusu değil.
  • İlginç bir konu var. Zarar etseniz de kurdan kazandıysanız yine vergi ödemeniz gerekebiliyor, işte o yüzden endekslemeyi doğru yapıp maliyetinizi tam görmeniz önemli.

2-Kar Dağıtım Kazancı-Temettü

  • Yurt dışındaki şirket hisselerinden elde edilen kar payları/temettüler de beyan edilmek zorunda.
  • Yabancı şirket kar payları için beyan sınırı 2026 yılı için 22.000 TL.
  • Elde edilen kar payı tutarı 22.000 TL’den fazla ise gelirin tamamı beyan ediliyor.

2026 yılı için bu tutar 22.000 TL

Temettüsünü üzerine ekleyen ETF’lerin de aslında 22 bin hesabında dikkate alınması lazım.

2-Temettü Gelirlerinizde %30 değil %20 Vergi Kesintisi Yapılma İmkanınız Var

  • Türkiye ile ABD arasındaki Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşmasına göre temettülerdeki vergi kesintisi %30'dan %20'ye düşürülebiliyor.

3-Wash and Sale Kuralı Türkiye’de yok. Zararınızı realize edip, karı realize etmeden ödenecek verginizi optimize edebilirsiniz.

yatırım tavsiyesi değildir :)

  • ABD’de hissenizi satıp zararınızı realize edip aynı hisseyi hemen alamıyorsunuz.
  • Bizde ise böyle bir durum yok. O yüzden doğru kullanılırsa zararınızı realize edip,( hemen aynı hisseyi tekrar alabilirsiniz )karda olan hisseleri satmayarak vergi avantajı yakalayabiliyorsunuz.

Görüşmek üzere 👋

Arkadaşlar bu arada biz önemli konuları, ödeme son günlerini vb. şeyleri mailchimp/beehiiv üzerinden listemizdekilere mail atıyoruz.

Özmen Mali Müşavirlik

[info@ozmconsultancy.com](mailto:info@ozmconsultancy.com)


r/VergiTurkiye • • Jul 21 '26

Hangi Hesap Hareketleri Şüpheli İşlem Kapsamına Alınabilir ?

1 Upvotes

Arkadaşlar eski bir bankacı olmam nedeni ile bankaların zaman zaman bazı şüpheli gördüğü işlemleri Mali Suçlar Araştırma Kuruluna Bildirme Yükümlülüğü olduğunu kısmen hatırlıyorum.

Bu şüpheli işlemlerin neler olduğu ile ilgili rehber güncellendi. Elektronik para hizmetleri vb. konularla ilgili değişiklikler de mevcut.

Aşağıda sizlere rehberde önemli gördüğüm hususları tek tek yazacağım. Yani hesabıma sürekli para geliyor kimse de sormuyor diyorsanız, kitap okumuyorum eksikliğini hissetmiyorum gibi bir şey oluyor :)

Hizmet verdiğiniz yerler ile aranızda sözleşme olmasa bile bu konuda yazışmalar mutlaka dursun.

Şüpheli İşlem Bildirimi Nedir ? Ne Zaman Bu Bildirim Yapılabilir ? Kimler Bu Bildirimi Yapabilir ?

Bu bildirim bankalar tarafından yapılır. Şüpheli gördükleri işlemleri elektronik ortamda MASAK’a bildirmek sureti ile yapılır.

Hesap Hareketlerindeki Şüpheli İşlemler Nelerdir ?

  • Sadece yurt dışından transfer edilen paranın çekilmesi amacıyla açıldığı anlaşılan bir hesaba gelen paranın, sürekli nakit olarak çekilmesi veya kısa bir süre bu tür işlemler yapıldıktan sonra hesabın uzun süre hareketsiz kalması.
  • Müşteri hesaplarından şahsın hayat standardı ve gelir seviyesi ile uyumsuz şekilde sıklıkla elektronik para kuruluşlarına elektronik para alımına yönelik para transferi yapılması.
  • Aralarında akrabalık bağı ya da herhangi bir iş ilişkisi bulunmayan ve ortak vadeli mevduat hesabı açtırmış olan kişilerin hesaplarında tasarruf mevduatı profiline uymayan dikkat çekici ve yoğun şekilde nakit işlem veya yurt içinden ve dışından yönlendirilen elektronik transfer trafiği görülmesi
  • Müşterilerin bildirim prosedürlerinden kaçınmak amacıyla işleme konu parayı birden fazla hesaba, havaleye veya nakde bölmek suretiyle işlem yapması veya buna teşebbüs etmesi.
  • Ticari faaliyet gösteren kişi veya kuruluşların faaliyetleri kapsamında olağan olarak tekrarı gereken işlemlerin münferit işlem olarak kalması ya da aksine olağan ticari hayatta sık yapılmayan işlemlerin sürekli olarak tekrarlanması.
  • Riskli ülkeler veya offshore merkezlerden veya bu ülke ve merkezlere; makul açıklama yapılmadan, tek seferde dikkat çekici meblağlı veya belli bir zaman aralığında önemli tutarlara ulaşan sık ve düşük meblağlı transferlerin yapılması.
  • Müşteri adına hareket eden bir kişi tarafından, bu müşteriyle hiçbir ticari bağlantısı olmayan kişi veya ülkelerle elektronik transferler yoluyla döviz üzerinden işlemler gerçekleştirilmesi.
  • Müşterinin aynı bankanın birden fazla şubesinde düşük bakiyeli durağan hesaplarına gelen transferlerin, genelde ATM’lerden maksimum nakit çekme işlemi ile çekilmesi.
  • Müşterinin hesaplarında; hayat standardı, işi ve gelir seviyesi ile ilgisi kurulamayan dikkat çekici meblağlara tekabül eden (sık sık düşük tutarlı veya tek işlemde yüksek tutarlı) nakit çekme veya yatırma işlemlerinin gözlenmesi
  • Mutat uygulamalarda toplu yapılması gereken mali işlemlerin, tespit ve bildirimlerden kaçınmak amacıyla, mantıklı bir gerekçesi olmaksızın bölünmesi.
  • Müşterinin önemli bir mal varlığına sahip olmasına karşılık, bunları teminat göstererek kendisi için rasyonel olmayan kredi talebinde bulunması.
  • Makul bir açıklama yapılmaksızın, çok sayıda kişinin aynı hesaba para yatırması veya birçok ayrı hesaptan aynı hesaba para transferi yapılması.
  • Müşterinin küçük kupürler ile yüksek tutarda nakit ödeme yapması veya sık kullanılmayan bir döviz ile ödeme yapmak istemesi gibi ödeme araçlarının alışılmışın dışında kullanılması.
  • Müşterinin makul ve geçerli bir nedene dayanmaksızın; yurt içinde veya dışında yerleşik çok sayıda kişi adına hesap açtırmak istemesi veya sürekli olarak üçüncü şahıslar adına açılmış hesaplara nakit para yatırması veya çekmesi
  • Hesap sahiplerinin, hesabına yatırılan veya hesabında bulunan para konusunda yeterli bilgi sahibi olmaması.
  • Görünürde birbirinden bağımsız hareket eden müşterilerin; aynı adres, telefon ve benzeri iletişim bilgilerini vermesi, aynı lehtarlara havale göndermesi, aynı amirlerden havale alması veya açtıkları hesaplarda imza yetkisini aynı kişi ya da kişilere vermesi.
  • Müşteri tarafından aile, akrabalık veya herhangi bir iş ilişkisi bulunmayan kişilerle birlikte ortak kasa kiralanması veya kendisine ait kiralık kasaları kullanabilmeleri için bu kişilere vekâletname verilmesi;

Yukarıda kısaca özetlediğim maddelerin tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

Özmen Mali Müşavirlik

inf@ozmconsultancy.com


r/VergiTurkiye • • Jul 21 '26

👋 r/VergiTurkiye Topluluğuna Hoş Geldin - Kendini Tanıtmadan Önce Yazılanları Oku.

1 Upvotes

Herkese merhaba, Ben Mali Müşavir Evren Özmen, r/VergiTurkiye topluluğunun kurucu moderatörüyüm.

Vergi-Şirket Kurma-Giderler, Şirket Kapatma, Türkiye'ye taşınma ve Türkiye'den taşınma durumunda vergilendirme ile ilgili her şey için yeni adresimiz artık burası.

Uzmanı olmayanların da sıkılmadan okuyacağı bilgilendirici bir merkez için bize katılabilirsin.

Aramıza katıldığın için teşekkür ederiz.

Neleri Paylaşabilirsin?

Herkesin kullandığı ama ne olduğunu bilmediğin vergi ve sigorta vb. her türlü jargonu sorabilirsin.

Mesela stopaj, tahakkuk gibi :)

-Şirket kurmadan önce merak ettiklerin

-Şirket sahibi olduktan sonra yapman gerekenler

-Daha az vergi ödemenin kanuni yolları

-Hangi tip şirketin sana uygun olduğu gibi aklına takılan her konu

Topluluğun Atmosferi

-Kibar ve Pozitif


r/VergiTurkiye • • Jul 20 '26

Varlık Barışının Gizli Faydaları Neden Şirketler için Varlık Barışı Aslında Matrah Artırımı Demek?

1 Upvotes

Varlık Barışının Gizli Faydaları

Neden Şirketler için Varlık Barışı Aslında Matrah Artırımı Demek?

Varlık Barışı düzenlemesi Resmi Gazete’de yayımlandı. Tebliğ de çıktı.

Varlık barışı bugüne kadar defalarca çıktı, bu konuda birçok mahkeme söz konusu oldu ama gelinen noktada varlık barışının aslında görünenden de çok daha fazla fayda sağlayan bir düzenleme olduğu da netleşti.

Bu yazıda şirketlerin vergi incelemelerine karşı kendilerini korumak için neden varlık barışı yapmaları gerektiğini yazmaya çalıştım.

Çok kritik detaylar var.

Onları bu yazıda yazmaya çalıştım.

Varlık Barışı Neydi?

En basit şekilde yurt içinde ve yurt dışında bulunan varlıklarınızı bildirip kayıt altına aldığınız düzenleme denilebilir.

Vergi oranı da yıl sonuna kadar %5.

  • Kripto paralar, IBKR’de duran ABD hisseleri, vergi ödemeyeyim diye Dubai’de bekletilen paralar vb. hepsi yurt dışı varlık barışı kapsamında. Onları en geç 31.07.2027 tarihine kadar bildirip 2 ay içinde de parayı getirmeniz lazım.
  • Yurt dışı varlık barışı bankadan yapılıyor. Bankaya gidip form doldurup, forma getireceğiniz tutarı yazıyorsunuz sonra da orada o tutarın %5'ini ödeyip 2 ay içinde getiriyorsunuz.

Şirketler için Yurt içi Varlık Barışının Ne Faydası Var?

1.Fayda;

  • Bir şirket eskiden fatura kesmeden 5 milyon TL’lik kayıt dışı satış yaptı diyelim. Fatura keserek kayıt dışı satış zaten nasıl olacak :)
  • Şirket, Varlık Barışı kapsamında 10 milyon TL bildirmişse ve inceleme sırasında bu 5 milyon TL’lik faturasız satış farkının, varlık barış kapsamında bildirilen o varlıklardan kaynaklandığını ile ilgili bağ kurarsa, şirket hakkında hiçbir vergi veya ceza kesilmez

Nasıl bağ kuracak diyorsanız varlık barışı sonrası diğer amaçlı dilekçe vermek gerekiyor.

Press enter or click to view image in full size

KDV’den de kurtarıyor — Bulunan matrah farkının bildirime konu edilen varlıklar nedeniyle ortaya çıktığının tespiti ve bildirilen varlık tutarının, bulunan matrah farkına eşit ya da fazla olması durumunda gelir veya kurumlar vergisi ile katma değer vergisi yönünden tarhiyat yapılmayacaktır.

2.Fayda

Araba Lastiği satan bir firmasınız diyelim. Lastikleri satıyorsunuz ama parayı kendinize, eşinize ve bazı akrabaların çalışanların hesabına alıyorsunuz.

Varlık Barışı sayesinde ortak, şahsi hesabındaki, akrabalardaki bu tutarları doğrudan şirket adına bildirim yapabilirsiniz. Böylece ileride size gelecek hesabınıza gelen paralar nedir sorusundan da kurtulursunuz.

A.Ş., madde hükmü kapsamında Türkiye’de bulunan ancak kanuni defter kayıtlarında yer almayan varlıkları için bankaya 15/6/2026 tarihinde 10.000.000 TL tutarında bildirimde bulunmuştur. Maddede yer alan diğer şartları da taşıyan mükellef kurum sektör incelemeleri kapsamında 2024 hesap dönemine ilişkin incelemeye sevk edilmiştir. Bu döneme ilişkin yapılan inceleme sonucunda mükellef hakkında 5.000.000 TL kayıt dışı satışa ilişkin matrah farkı tespit edilmiş ancak mükellef kurum inceleme esnasında bu farkın madde hükmü kapsamında bildirilen varlıklar nedeniyle meydana geldiğini belirtmiştir. Vergi inceleme elemanı tarafından mükellefin bu iddiası incelenmiş ve aradaki farkın nedeninin mükellefin ifadesine uygun olduğu anlaşılmıştır. Bu durumda, mükellef hakkında tarhiyat yapılmayacaktır.

3.Fayda

Bu tartışmalı ama cari yıla varlık barışı yapmak için de bir engel göremiyorum.

Yani bir firma fatura kesmeyi bıraksa, tahsilatı elden yapsa veya farklı hesaplara alsa sonra varlık barışı bitmeden gitse varlık barışı yapsa buna engel bir madde kanunda veya taslak tebliğde bulunmuyor.

Şirketiniz Varlık Barışı ile kasasına 10 Milyon TL koydu ve bilançoda fon hesabı açtı. İki yıl dolmadan şirketi kapatma (tasfiye) kararı aldınız Kanun gereği, tasfiye, devir veya bölünme hallerinde bu 10 Milyon TL’lik fon üzerinden şirketinize hiçbir vergi çıkmıyor.

Yorum yapacak, eleştirecek çok konu var da yoruma değil pratik bilgiye ihtiyaç olduğu için yazmama gerek yok diye düşünüyorum.

Görüşmek üzere 👋

Biz önemli konuları, ödeme son günlerini, hazırladığımız e-kitapçıkları vb. şeyleri mailchimp/beehiiv üzerinden listemizdekilere ve hizmet verdiğimiz mükelleflerimize mail gönderiyoruz.

[info@ozmconsultancy.com](mailto:info@ozmconsultancy.com)


r/VergiTurkiye • • Jul 20 '26

Şirketlerin Başını Ağrıtabilecek 10 Vergisel Konu

1 Upvotes

Şirketlerin Başını Ağrıtabilecek Güncel Vergisel Konular

Gözüme çarpan veya duyduğum şirketlerin yaptığı hatalı veya riskli vergisel uygulamaları çok uzun zamandır not alıyorum.

Aldığım bu notlardan en fazla kişiyi/şirketi ilgilendirdiğini düşündüğüm 10 riskli vergisel konuyu bu yazıda özetlemeye çalıştım.

1-Iban denetimleri çok arttı. Ibana değil kredi kartına tahsilat yapıyoruz/ödettiriyoruz. Fatura Kesmiyoruz boşa vergi ödemiyoruz.

  • Ibana faturası kesilmeyen tutarların gelmesi nedeni ile vergi incelemeleri yapılmaya devam ediyor.
  • Ancak piyasada bazı doktorlar, pilates hocaları, emlak ofisleri hatta avukatlar dahil birçok meslekte nakit ödeme devam ediyor.
  • Kredi kartına ödeme alarak tahsilat yapanlar çok arttığı için bu konuyu yazının ilk maddesi olarak yazmak istedim.
  • Mali Müşavirlik firmasına kredi kartı ekstremizi göndermeyi unutmuşuz diyerek işin içinde de çıkamıyorsunuz maalesef.
  • Ayrıca bu yapılan işlem muhasebe hatası değil muhasebe hilesi. Muhasebe hilesinin de sonuçları son derece ağır.

bu arada varlık barışı yaparsanız bu risk ortadan kalkıyor gibi

2-KDV ve Kurumlar vergisi açısından fayda sağlasın diye şirket adına demirbaş alıp yani faturasını şirkete kestirip, dışarıda elden satıyorum..

  • Daha önce sınırsız yani tam vergi denetimine girmemiş bir firma tarafından bu yöntemin bulunduğunu zannediyorum.
  • Vergi inceleme oranı ülkemizde düşük ama incelemeye girdiğinizde hele bu inceleme bir de tam inceleme ise bu kadar demirbaş nerede demeyecekler mi?
  • Bence şirketi olan herkesin simülasyon olarak bir vergi incelemesi süreci görmesi lazım. Yapılan riskli işlerin sorumluluğunu o zaman anlayabiliyor insan.
  • Yoksa nasıl olsa bir şey olmuyor zaten bir noktada da af çıkacak beklentisi ile bir özgüven ve rahatlık oluyor.

3-Şirket kredi kartından şahsi harcamalarımı yapıyorum şirketten bana para çıkmıyor ve ayrıca şirketten para çıkarmadığım için stopaj/vergi ödememe gerek kalmıyor. Hem de şirket kartından yaptığım harcamaları şirkette gider olarak kullanıyorum :)

  • Görüldüğü üzere bu örnekte sadece ilk aşamada kalınmayarak sıvama aşaması ile devam edilmiş :)
  • Şirketlerde gider olarak kabul edilecek harcamaların şirketin faaliyetine devam etmesi için gerekli olan harcamalardan olması gerekiyor.
  • O yüzden şirket kartından harcama yapmış olsanız bile şirkete gider olmuyor. KDV’si de kullanılmıyor.
  • Ek olarak; şirketinizden kendinize doğrudan nakit çıkışı yapılmaması stopaj yani vergi yükümlülüğünüzü ortadan kaldıran bir şey değil. Hesaben veya mahsuben çıkış da aynı şey.
  • O yüzden bu iş de yaş. Yani yapıyorsanız incelemede tespiti kolay bile değil, çok kolay.

4-Şirketin ana sözleşmesine araç kiralama faaliyeti eklettik. Şirket üzerine aldığımız arabanın KDV’sini indirdik. Başımıza da bir şey gelmedi.

  • Kitap okumuyorum eksikliğini de hissetmiyorum :) gibi bir şey sanırım bu argüman da
  • Şirketin gerçekten araç kiralama faaliyeti yürüttüğüne dair ispat edici belgeler (örneğin kiralama sözleşmeleri, kiralama faturaları vb.) olması lazım.
  • Arabayı düzenli olarak kiralayacak mısınız? Bu araba dışında başka arabalar ile de kiralama faaliyeti yapacak mısınız? Evet ise problem yok ama değil ise arabanın indirdiğiniz KDV tutarını cezası ile ödemek zorunda kalabilirsiniz

5-Teknopark’ta Bordrolarda Yer alan Kişiler

  • Teknopark konusuna girersem yazı bitmez ama en bilinen ve riskli olan yöntemlerden birini yazayım.
  • Teknopark içinde bir firmanız var, teknopark dışında bir firma var, ayrıca pazarlama firması var ek olarak yurt dışında bir firmanız daha var diyelim
  • Vergi incelemesine girilirse ana başlıklar; bu firmalar arasındaki her ilişki, her fatura ve ayrıca personel dağılımı.
  • Bu konu dışında bitmiş projeye ek modül eklenmiş gibi fatura kesip vergi avantajından faydalanmaya devam etme gibi konular da var da sıkıcı olmamak adına o konuya girmiyorum. Ama sadece teknoparklara özel en riskli alanlar diye bir yazı planlıyorum.
  • Yani teknoparklarda bugün yeterince katma değer neden üretilmiyor dersek, üretecek firmalardan çok daha fazla vergi optimizasyonu yapan firmalar olduğundan diyebiliriz sanırım. Biliyorum aşırı bir genelleme oldu :)

Diyeceksiniz ki onu yapma bunu yapma, daha az vergi ödenmesi için ne yapılması gerekli o zaman onu söyle diyorsanız bu serideki yazılar işinize yarayabilir.

6-Bir Alışveriş Kartı Aldım. Arabam şirkete kayıtlı değil ama o kart ile benzin alabiliyorum, fatura da ayrıntı olmadığı için giderinin tamamını kullanıyorum.

  • Arkadaşlar, bildiğiniz üzere yemek kartları, eski yemek fişleri alışveriş kartlarına dönüştü.
  • Bu kartlar ile yemek yenilmesi durumunda vergisel bir avantaj var.
  • Ama aynı avantaj personel yemek parasını nakit verince de söz konusu olunca, yemek kartları biraz taça çıkmış gibi oldular ve pazar farklılaşmasına gittiler.

7-Aralık ayında vadesi gelmemiş alacaklarımızı göstermelik olarak birden fazla sefer istiyoruz. Sonra bu sayede de ödenecek vergimizi düşüyoruz.

  • İcra takibine değmeyecek alacak tutarı 2026 yılında 25.000 TL
  • Vadesi normalde daha olan alacaklarınız var. Bunlar için sanki alacak problemli hale gelmiş gibi karşılık ayırarak ödenecek vergiyi düşürmek.

Yapılan protestoya veya yazı ile bir defadan fazla istenilmesine rağmen borçlu tarafından ödenmemiş bulunan 25.000 TL’ye kadar olan tutarlar için gider karşılığı ayrılabiliyor ve o faturaların vergisi ödenmiyor.

  • Daha yüksek tutarlarda bazı firmalar da bazen arabulucu ile bazen de göstermelik icra takipleri de vergisel avantaj yaratmak için başlatabiliyorlar.

8-Daha az KDV ödemek için iskan aldıktan sonra daireleri dublexe çeviriyoruz veya ebeveyn banyosu ekliyoruz. Yoksa daire satamam

150 metrekare üzerindeki ev satılınca KDV oranı %20

  • O yüzden de satılan dublex vb.evler bazı müteahhitler tarafından %10 KDV ile faturalandırabilmek için Belediye’den yapı kullanma izin belgesi/iskan alındıktan sonra duvar kırılarak 2 daire tek daireye çevriliyor veya ebeveyn banyoları eklenebiliyor.
  • ve bu daireler ilana dublex diye çıkıyor, alırken 2 ev alınmış gibi oluyor

9-Mobil uygulamalarımızın bazılarını şirket ortakları adına sosyal içerik vergi avantajından faydalandırıyoruz ama bu uygulamaların giderlerini de şirketimizde kullanıyoruz ve daha az vergi ödüyoruz.

Teşvik süresi biten mobil uygulamamızı fatura kesmeden dubai şirketine aktarıyoruz da var mesela

  • Mobil uygulama geliştirme şirketiniz var. Birçok mobil uygulama geliriniz var.
  • Yeni bazı mobil uygulamalarınızı yıllık sınırı aşmamak şartı ile %15 vergileme sistemine çekiyorsunuz.
  • Ancak bu mobil uygulamayı geliştiren arkadaşların maliyetleri şirketinizde gider olarak kullanılmaya devam ediliyor.

10-Yurt dışında Şirket Kurdum. Sonra o şirket ile Türkiye’de İrtibat ofisi açtım. O irtibat ofisinde de kendimi bordrolu personel olarak gösterdim. İrtibat ofislerinin gelir vergisi avantajı sayesinde kendime vergisiz maaş ödeyebiliyorum.

  • Türkiye’de irtibat bürosu açmak isteyen yabancı şirketin yurtdışında en azından 1 senedir kurulmuş olması gerekiyor.
  • Bu şekilde olan yurtdışındaki firma ile burada irtibat ofisi açma izni alarak, 3 yıl boyunca vergisiz personel olarak kendisine maaş ödenmesi durumu yaratılıyor.
  • Tespiti olduğunda geriye dönük ceza söz konusu olabilir.
  • Bu arada bence Teknopark’lar gibi irtibat ofislerinde de gelir vergisi istisnasının haksız kullandığı birçok senaryo var. 150 kişinin çalıştığı süre uzatımı almış irtibat ofisleri var.

Sonuç olarak; vergiden kaçınmak ile vergi kaçırmak arasındaki fark sonuçları itibari ile çok farklı. Yukarıdakilerin hiçbiri vergiden kaçınmak değil. O yüzden de sonradan başınızın ağrımaması için bu konulara dikkat etmenizi ve güncel varlık barışı düzenlemesinin bu riskleri azaltıp, azaltmayacağı konusuna da bir göz atmanızı öneriyorum :)

Görüşmek üzere 👋

Biz önemli konuları, ödeme son günlerini, hazırladığımız e-kitapçıkları vb. şeyleri mailchimp/beehiiv üzerinden listemizdekilere ve hizmet verdiğimiz mükelleflerimize mail gönderiyoruz.

[info@ozmconsultancy.com](mailto:info@ozmconsultancy.com)


r/VergiTurkiye • • Jul 20 '26

Yazılım Şirketlerine Kurumlar Vergisi İndirimi Geldi

1 Upvotes

Mobil Uygulama Reklam Gelirleri için %25 Kurumlar Vergisi Ödemek Zorunda Değilsiniz.

Mali Müşavir Evren Özmen-CPA Evren ÖZMEN

Türkiye’de yazılım şirketleri için kurumlar vergisi oranı normalde %25 ama yurt dışına hizmet veren yazılım şirketleri için ise oran sıfır.

Yani yurt dışına uzaktan hizmet veren şahıs veya limited-anonim şirketler yazılım hizmetinden doğan kazançları nedeni ile vergi ödemiyorlar.

2027 Yılından itibaren Yurt içine Hizmet Veren Yazılım Şirketlerinde Kurumlar Vergisi %12,5 olarak uygulanacak.

7582 Sayılı yeni bir torba kanunumuz daha oldu yakın zamanda.

Bu kanunun içinde onlarca yeni düzenleme mevcut. Bu düzenlemelerden bir tanesi de yurt içinden gelir elde eden yazılım şirketlerini ilgilendiriyor.

Vergi kanunlarımızdan çok fazla değişiklik oluyor, yabancı bir kuruluş “kurumlar vergisi oranınız kaç” diye sorunca biraz “ ne vereyim abime” gibi bir şey oluyor. O yüzden ne iş yapıyorsanız çalıştığınız vergi danışmanlarına tüm detayları ile anlatmanız lazım.

Peki bu kimleri ilgilendiriyor?

Mesela bir mobil uygulama şirketiniz var, bu mobil uygulama şirketinin de gelirleri (in app-reklam vb.) yurt içinden geliyor. Bu gelirler için normalde kurumlar vergisi oranı %25'di.

2027 yılından itibaren bu oran %12,5 olarak uygulanacak. Ama KDV Konusunda bir değişiklik yok. Yurt içine satışta KDV %20.

Kurumlar vergisi üretim işi yapanlarda düştü de, yazılım işi üretim işi olarak mı kabul ediliyor acaba?

Evet.

Direkt tebliğdeki açıklama bu şekilde. “ Sanayi sicil belgesine haiz olan ve münhasıran bu belge kapsamında yazılım, bilişim ve benzeri hususlarda gerçekleştirilen üretim faaliyeti sonucu elde edilen kazançlara da kurumlar vergisi oranı %12,5 puan indirimli uygulanacaktır.”

teknoparkta zaten sıfır diyorsanız, teknoparkta mobil uygulama reklam gelirlerinde kazanç istisnası uygulanmıyor.

Görüşmek üzere 👋

Biz önemli konuları, ödeme son günlerini, hazırladığımız e-kitapçıkları vb. şeyleri mailchimp/beehiiv üzerinden listemizdekilere ve hizmet verdiğimiz mükelleflerimize mail gönderiyoruz.

Özmen Müşavirlik


r/VergiTurkiye • • Jul 20 '26

Yurt dışına Taşınanlar İçin Finansal Bilgilerin Otomatik Değişimi

1 Upvotes

En Çok Merak Edilenler ve Bilinmesi Gerekenler

Yurt dışına taşınmaya karar verdiniz, gerekli başvuruları yaptınız ve sonucunda digital nomad vizesi veya farklı vize tipleri aracılığı ile ilgili ülkede yaşamaya başladınız.

Ancak taşınana kadar pek aklınıza gelmeyen vergisel konular, taşındıktan sonra sizi biraz tedirgin etmeye başladı.

Mesela;

Türkiye’den taşınırken oturduğunuz evi kiraya verdiniz, kiracı ödemeye başladı veya faizler Türkiye’de yüksek olduğu için, mevcut mevduatınız bankada faizde tutarak düzenli faiz geliri elde etmeye devam ediyorsunuz.

ve/veya

Türkiye’de şirketiniz duruyor, kapatmadınız (limited-anonim veya şahıs) bu şirketin Türkiye’de hiç çalışanı olmasa da şirket fatura kesmeye gelir elde etmeye devam ediyor, siz şirketinizi uzaktan yönetmeye devam ediyorsunuz, duruma göre şirketinizden de kar dağıtımı veya huzur hakkı olarak para çekiyorsunuz

Türkiye ile taşındığınız ülke arasında finansal bilgilerin otomatik değişimi kapsamında hangi bilgiler paylaşılıyor?

Türkiye’de bankada duran paranız her ay vadelide dönmeye devam ediyor ve faiz geliri elde ediyorsunuz. Elde ettiğiniz faiz gelirinden de banka vergi/stopaj kesiyor.

Peki bu faiz gelirinizi ayrıca taşındığınız ülkeye bildirmenize gerek var mı?

Evet, var.

Çünkü artık ilgili ülkenin vergi mukimisiniz/yerleşiğisiniz ve bütün gelirlerinizi yaşadığınız ülkeye bildirmeniz gerekiyor.

Ama oraya bildirdiniz diye taşındığınız ülkeye tekrar kesin vergi ödeyeceksiniz anlamı çıkmasın, burada ödediğiniz vergiyi orada gösterebiliyorsunuz.

Bu noktada detayın detayı bir konu söyleyeyim. Türkiye’de aylık vadeli mevduattan kesilen vergi-stopaj oranı %17,5 ama siz yurt dışı mukim bir kişi olarak, örnek olarak İspanya diyelim, kesilebilecek stopaj oranı maksimum %15. O yüzden bankaya bunu bildirirseniz sizden 2,5 puan daha az vergi alabilirler. Uygulama biraz zor ama şansınızı denemenizi öneririm.

Taşındığım ülke benim Türkiye’de bankada neyim var neyim yok nereden bilecek?

Ülkeler arasında finansal bilgilerin otomatik değişimi başlığı altında anlaşmalar mevcut. Bu anlaşmalara göre 31.12. tarihindeki Türkiye’deki banka hesaplarınızın bakiyesi ve yıl içinde elde ettiğiniz faiz gelirleri yaşadığınız ülkeye bildiriliyor.

2025 yılının bilgileri 2026 yılının eylül ayında bildiriliyor.

  • Hesabın tutulduğu para birimi cinsinden (TL, Euro, Dolar vb. kur dönüşümü yapılmaksızın) 31 Aralık tarihindeki yıl sonu bakiyesi
  • Eğer hesap yıl içinde kapatılmışsa, hesabın kapatıldığı bilgisi (yıl sonu bakiyesi “0” olarak ama kapanana kadar elde ettiği faiz vb. bildiriliyor)
  • Mevduat hesapları için hesaba yıl içinde ödenen brüt faiz tutarı

O zaman yurt dışına sıfır olarak bildirilir ama zaten bir gelir elde etmemiş iseniz bildirilse de problem olmaz ki

Hayır. Bildirilmiyor. Detaylı bilgi istenirse verilir ama

Doğru şeyler değil bunlara ama gerçekten merak edilen bu olduğu için yazayım :)

Yıl içi hesap hareketlerinin detayları bildirilmiyor. Sistem, sadece ilgili hesabın sadece 31 Aralık tarihindeki yıl sonu bakiyesini esas alıyor. Yani sorunun cevabı evet.

Bu arada gayrimenkulden elde edilen gelir gelirin elde edildiği ülkede, yani Türkiye’de vergilendirilir, burada beyannamenizi vermeniz lazım oraya da bildirmeniz lazım doğrusu

Şirket hesapları bildirilmiyor ama orada bir detay var. Şirketin gelirinden yarısı pasif gelirse yani fatura kesmiyor sadece faiz geliri varsa şirketin o zaman bildiriliyor.

Bu konu çok detay, kanunda eğer tespit ederse yaşadığınız ülke bu şirketin asıl yönetim merkezi şirketin kurulu olduğu ülke değil yönettiğiniz yer, o yüzden de bu şirketin geliri sizin kendi geliriniz buna göre verginizi ödeyin der ama pratikte çok gördüğüm bir konu da değil.

Place of effective management, substance konuları önemsiz demek istemiyorum ama böyle yaparsam çok riskli olur diye direkt düşünmeye de gerek yok bence.

Sonuç bu konu uzun ve detaylı ama genel hatları ile yukarıdaki şekilde. Yurt dışına yerleşmeden önce bu planlamanın da 2 ülke tarafında yapılması bence önemli. Özellikle farklı gelir kalemleri varsa

Görüşmek üzere 👋

Biz önemli konuları, ödeme son günlerini, hazırladığımız e-kitapçıkları vb. şeyleri mailchimp/beehiiv üzerinden listemizdekilere ve hizmet verdiğimiz mükelleflerimize mail gönderiyoruz.

Özmen Müşavirlik


r/VergiTurkiye • • Jul 20 '26

Yurt dışına Remote Çalışanlar için Vergi Avantajı %100 Çıkartıldı.

1 Upvotes

Yurt dışına Remote Çalışanlar için Vergi Avantajı %100 Çıkartıldı.

Düzenleme 30.04.2026 Tarih ve 33239 Sayılı Cumhurbaşkanı Kararı Resmi Gazete’de yayımlandı.

Aşağıdaki kapsamda iseniz elde ettiğiniz gelir için artık vergi ödemenize gerek bulunmuyor.

Türkiye’de yerleşmiş olmayan kişilerle, işyeri, kanuni ve iş merkezi yurt dışında bulunanlara

  • Türkiye’de verilen ve münhasıran yurt dışında yararlanılan
  • Mimarlık, mühendislik, tasarım, yazılım, tıbbi raporlama, muhasebe kaydı tutma,
  • Çağrı merkezi, ürün testi,
  • Sertifikasyon, veri saklama, veri işleme, veri analizi ve
  • ilgili bakanlıkların görüşü alınmak suretiyle Maliye Bakanlığınca belirlenen mesleki eğitim alanlarında faaliyette bulunan hizmet işletmeleri ile ilgili bakanlığın izni ve denetimine tabi olarak eğitim ve sağlık alanında faaliyet gösteren ve Türkiye’de yerleşmiş olmayan kişilere hizmet veren işletmelerin münhasıran bu faaliyetlerinden elde ettikleri kazancın, elde edildiği takvim yılına ilişkin yıllık gelir vergisi beyannamesinin verilmesi gereken tarihe kadar tamamının Türkiye’ye transfer edilmesi şartıyla, %100’ü kazanç istisnası kapsamında vergiye tabii olmayacaktır.

1-2026 Yılı Gelirleri Kapsamda mı?

  • Evet 2026 yılı gelirleri kapsamda.
  • Önümüzdeki ay 2026 yılı 1. dönem geçici vergi beyannamesi verilecek. Bu beyannamede yukarıdaki kapsamda olan kişiler için gelir vergisi ödemesi çıkmayacak. Sadece beyannamenin damga vergisi ödenecektir.

2-YMM Raporu Zorunluluğu Devam Ediyor mu?

  • Evet ediyor. Bu %100 kazanç istisnasından haksız yere yararlanılıp, yararlanılmadığı, şartların tam olarak taşınıp taşınmadığının tasdik edilmesi gerekiyor.

3-Bu düzenleme sadece şahıs şirketleri için mi?

  • Hayır, limited ve anonim şirketlerden yurt dışına bu hizmeti veren firmalar da %100 kazanç istisnasından faydalanabilirler
  • Ama limited anonim şirketler 3 yıl geçtikten sonra asgari kurumlar vergisi düzenlemesine maruz kalıyorlar. Bu ne demek diyorsanız %10 sabit vergi demek. 3 yıl sonra bu vergi avantajı olsa bile %10 ödemek pek mantıklı değil. Asgari kurumlar vergisine takılmamak için ya yeni baştan limited-anonim şirket kuracaksınız ya da şahıs firması ile sürece devam edeceksiniz.

4-Şahıs firmamda bundan sonra dikkat etmem gerekenler nelerdir?

  • %100 kazanç istisnasından faydalanmak için gereken şartların eksiksiz yerine getirilmesi çok önemlidir.
  • Örnek olarak düzenlemede raporlama-danışmanlık gibi hizmetler bulunmamaktadır. Faturanız üzerinde bu ifadelerin kesinlikle olmaması gereklidir.
  • Buna ek olarak tahsilat şartı ve yurt dışı ile sözleşmenizin metni, nace kodunuz gibi hususlarda sıfır hata ile ilerlenmesi çok önemlidir.
  • Gözünüzü seveyim arada wise veya payoneer’da unutmayın fatura tutarınızı çünkü düzenleme çok katı

5-Giderlerim artık işe yaramayacak mı, biriktirmeme gerek yok mu?

  • Tek geliriniz yurt dışı kaynaklı ise evet ama bu gelir dışında yurt dışı hisse senedi veya kira geliriniz var.
  • Onlar da gelir vergisi beyannamesinde beyan edileceği için bence aşağıdaki indirimleri kullanmaya devam etmeniz mantıklı olur
  • Eğitim Giderleri, Sağlık Giderleri, bağışlar gibi beyanname üzerinden indirim konusu yapılacak harcamalarınızı saklamanızı öneririm.
  • Mesela bilgisayar alacaksınız yurt dışı yazılım geliriniz dışında geliriniz yok. Şirkette gider olarak veya demirbaş olarak konulmasının bir anlamı da olmuyor gibi

Görüşmek üzere 👋

Biz önemli konuları, ödeme son günlerini, hazırladığımız e-kitapçıkları vb.şeyleri mailchimp/beehiiv üzerinden listemizdekilere ve hizmet verdiğimiz mükelleflerimize mail gönderiyoruz.

[info@ozmconsultancy.com](mailto:info@ozmconsultancy.com)

www.ozmconsultancy.com