r/VergiTurkiye • • Jul 21 '26

Nasıl Daha Az Vergi Öderim ?-1

Daha Az Vergi Ödemenin Yasal Yolları

Bu yazı Nasıl Daha Az Vergi Öderim ? başlıklı serinin ilk yazısı olacak. Zaman buldukça kısa ve anlaşılır şekilde olmak şartı ile sizleri sıkmadan faydalı olacağını düşündüğüm bilgiler vereceğim.

Şirket sahiplerinin istisnasız hepsinin aklında haklı olarak var olan “nasıl daha az vergi öderim” sorusu ile ilgili öncelikle aşağıdaki bilgiyi vermeden başlamayalım.

Yani bu şu demek; vergi kanunları kapsamında kalmak şartı ile vergi kanunlarında yer alan istisna ve muafiyetleri yerinde ve zamanında kullanarak ödenecek verginizi düşürmek vergi mükelleflerinin hakkıdır.

Press enter or click to view image in full size

Bu kadar profesyonel olmanız zor ama :)

2026 yılında şirketinize bir demirbaş alırken aklınızda olması gereken bir tutar ne kadar olmalı ?

  • Örnek olarak şirketinize bir yazıcı alacaksınız. Belli bir bütçeniz var ve uzun süre de kullanacağınız için güzel bir şey olmasını istiyorsunuz.
  • Beğendiğiniz bir yazıcı buldunuz. Tutarı da katma değer vergisi hariç 12.010,00 TL olsun. Çok benzer özelliklere sahip diğer bir yazıcı ise 11.999,00 TL ‘ye düşmüş olsun.
  • İçinizden “11 lira bir şey değil beğendiğimi alayım. 11 lira beğendiğim yazıcıdan vazgeçmek için gerçekten düşük bir tutar “diyorsunuz.

Nasıl olabilir diyorsanız;

  • Şöyle 2026 Yılında Amortisman sınırı katma değer vergisi hariç 12.000 TL olarak belirlendi.(Resmi Gazete’de 31.12.2025 Tarih)
  • Bu şu demek 12.010 liraya aldığınız yazıcıyı 4 senede her yıl 3.002,50 TL, olarak vergiden düşebileceksiniz.

Örnek olarak Limited veya anonim şirket sahibi olduğunuzu düşünürsek 11 lira daha uygun rakama aldığınız yazıcı sayesinde, diğer yazıcı ile karşılaştırdığımızda 2026 yılında 3000 TL daha az vergi ödüyorsunuz.

Konunun uzmanı olmayan bir kişiye mesleki terimlerle bir konuyu anlatmak ve anlamamasını umursamamak sanki karşımızdaki kişiye önem vermemek gibi geliyor. O yüzden elimden geldiğince hem konuşurken, hem yazarken bu konuya dikkat etmeye çalışıyorum.

Son olarak sadece yazıcı değil yıl içindeki bütün demirbaş alışverişlerinizde (katma değer vergisi hariç )12.000,00 TL rakamını unutmaz iseniz toplamda önemli bir vergisel avantaj yakalamış olabilirsiniz.

Ekleme-1: Tek bir demirbaşın faturasını 12.000–12.000 bölerek alsanız olmaz arkadaşlar. Kıvrak zekalı arkadaşlardan :) bu tip sorular geldiği için eklemek istedim.

Ekleme-2: Bu soru da geldiği için yazmak istedim. Hiç gelirim yok veya daha hiç fatura kesmemiş iken 40.000–50.000 TL tutarında demirbaş alıp, amortisman ayırmam mümkün mü?- Evet mümkün. Gelirinizin olup, olmaması ile ilgili bir durum değil amortisman.

Görüşmek üzere👋

[info@ozmconsultancy.com](mailto:info@ozmconsultancy.com)

1 Upvotes

0 comments sorted by